İstanbul’un oyun dünyasına damgası: Avrupa’nın en çok anlaşmalı ikinci şehri oldu!
Ülkemizde oyun segmenti, teknoloji ve espor bölümlerinin detaylı bilgilerle ele alındığı Türkiye Oyun Şubesi Raporu 2022 turkiyeoyunsektoruraporu.com sitesinde yayınlandı.
ByNoGame, Coca-Cola, Türk Telekom GAMEON, Gamer Arena, Polity ve xDrive sponsorluğunda hazırlanan raporda, Türk oyuncuların derinlemesine incelemeleri, taşınabilir, konsol ve PC gibi platform bazlı karşılaştırmalar, oyuncuların satın alma ve tüketim alışkanlıkları, Önceki yıllara göre Türk oyun sektörü. Veri karşılaştırmaları, bilinen oyun türleri, Türkiye’deki oyun firmaları, Türkiye’de oyun bölümüne yapılan yatırımlar ele alındı.
YENİ TREND RAHAT VE ORTA GEREKLİ RAHAT OYUNLAR
Sektörün nabzını tutan rapora göre hyper-casual oyunlar giderek trend olmaktan çıkıp yerini casual ve midcore-casual oyunlara bırakıyor. Battle Royale, FPS, Yarış, Spor Stratejisi ve MOBA oyun varyantları hala en çok tanınan varyantlardır.
2022’de mobilde Türkiye; PC ve konsollarda Subway Surfer, PUBG Mobile, Roblox, 101 Okey Plus, Words Of Wonders, Free Fire, Mobile Legends: Bang Bang, Genshin Impact, Head Ball 2 ve benzeri oyunlar tercih edilirken; God Of War: Ragnarök, Genshin Impact, PUBG: BATTLEGROUNDS, Lost Ark, VALORANT, League of Legends, CS:GO, Minecraft, Roblox, Call Of Duty öne çıkan oyunlar arasında yer alıyor.
DENEYİMLENEN AKTİF OYUNCU SAYISI HIZLA ARTIYOR
Türkiye Oyun Bölümü Raporu 2022’deki verilere göre; 2022’nin prestijiyle Türkiye’de 72 milyondan fazla internet kullanıcısı var. Bu sayı toplam nüfusun yüzde 85’ini oluşturuyor. Ülkemizde aktif 2022 yılında sosyal medya kullanıcı sayısı 69 milyona ulaşırken,sosyal medyada her gün harcanan ortalama süre 2 saat 47 dakikaolarak kaydedilir.
Aktif oyuncu sayısına bakıldığında 2021 yılında ülkemizde 42 milyon aktif oyuncu bulunmaktadır. 022 yılında bu sayının 44 milyon oyuncuya yükseldiği görülüyor.Öte yandan taşınabilir oyun verilerine göre 2021 yılında olduğu gibi 2022 yılında da her yaştan kitle taşınabilir oyun oynuyor. Yaş grubuna göre en çok oyun oynayanlar yüzde 44 ile 30-49 yaş grubu orta, yüzde 37 ile 14-29 yaş grubu ve yüzde 19 ile 50-65 yaş grubu. .
MOBİL OYUN OYNAYAN YETİŞKİN SAYISI ARTTI
Rapora göre dikkat çeken bir diğer sonuç ise taşınabilir kategoride. Türkiye’deki yetişkinlerin %81’i taşınabilir oyun oynuyor gibi görünüyor . Türkiye’deki taşınabilir oyuncuların yüzde 51’i erkek, yüzde 49’u kadın. Katılımcıların yüzde 72’si her gün taşınabilir oyun oynadığını söylerken, yüzde 22’si haftada birkaç kez oynadığını söylüyor.
SORULARIN VE BULMACALARIN FAVORİ VERSİYONU
Rapor ayrıca Türkiye’deki taşınabilir oyuncuların sevdiği oyunlar hakkında da bilgi veriyor. 2021 yılı itibariyle yüzde 54 ile Türkiye’de taşınabilir oyuncuların en sevdiği oyun türünün başında geliyor. Bulmaca/Trivia/Kelime oyunları Kart oyunları yüzde 42 ile ikinci sırada yer alıyor. Geçen yıl yüzde 37’lik oranla 3. sırada yer alan Aksiyon/Macera oyunları ise yerini koruyarak yüzde 46’ya çıkardı. Oyuncuların harcama alışkanlıklarına bakıldığında en çok harcama yapılan oyunların strateji oyunları olduğu görülmektedir.
YAPAY ZEKA VE FİNTECH REKOR KIRDI
Raporla ilgili görüşlerini paylaşan Gaming in Turkey Kurucusu Ozan Aydemir, şunları söyledi: “2022 yılını rakamlarla değerlendirdiğimizde Newzoo’nun raporuna göre pazarın 185 milyar dolar civarında olduğu tahmin ediliyor. Oyun sektörüne yön veren ana unsur yine ‘mobil’ oldu. 2022’de mobilden 92 milyar dolardan fazla toplam küresel gelir elde edildi. PC oyunlarının toplam cirosu 40 milyar doları aşarken, konsolların cirosu 52 milyar doları buluyor. Öte yandan 2022’de İstanbul, Londra’nın ardından Avrupa’da en fazla oyun anlaşması yapılan şehir oldu. Bu bizim için çok gurur verici bir tablo.”dedi.
Önceki yıllara göre tüm dünyada yatırım ve para bulmanın zorlaştığını belirten Aydemir, şöyle konuştu: “Al (Yapay Zeka) ve Fintech, oyun sektörü ile birlikte en çok ilgi gören yatırım alanları oldu”terimleri kullandı.
Sektör profesyonelleri 2022’yi yorumladı ve 2023 beklentilerini paylaştı
2022 yılında Türkiye’de oyun sektörüne damgasını vuran ve iz bırakan olayların anlatıldığı raporda, bölümün değerli isimlerinin yorum ve görüşlerine de yer verildi. TESFED ve Federasyon Lideri Alper Afşin Özdemir, ByNoGame CEO’su Murat Kömürcü, Türk Telekom Sabit Hizmetler Pazarlama Müdürü Nilay Altan, xDrive Genel Müdürü Fatih Yalçın, Video Oyun Tasarımcısı ve Video Game QA Tester Senem Aksakal, Gamfed Türkiye Temsilcisi Ercan Altuğ, Teknoloji Oyunlaştırma ve Eğitim Derneği Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Afra Çalık, Merlin’s Boiler kurucusu Murat Oktay, Fragtist kurucusu Burak Akmenek, Riot Games Türkiye Ülke Müdürü Erdinç İyikul, Bahçeşehir Üniversitesi Game Lab Müdürü İtimat Çatak ve EMBED’in canlı yayın ve turnuva organizasyon hizmetleri. Kurucuları Ali Baki Duman ve Tugay Sakoğlu’nun yanı sıra birçok sektör profesyoneli 2022 yılına ilişkin fikirlerini ve 2023 beklentilerini paylaştı.