Ekonomi

Savola Gıda, Çin pazarında zeytinyağı satışına yönelik stratejik ortaklıklar kurmayı hedefliyor

Türkiye’nin önde gelen zeytinyağı üreticilerinden Savola Gıda’nın Genel Müdürü Houmer Balazadeh ve grubu, toptan zeytin satışı konusunda uzun vadeli faydalı ortaklıklar kurmak amacıyla fuar kapsamında Çin pazarındaki stratejik oyuncularla bir dizi toplantı gerçekleştirecek. Petrol ürünleri Çin’e gidiyor.

İSTANBUL, 5 Kasım (Xinhua) — Türkiye’nin önde gelen zeytinyağı üreticilerinden Savola Gıda’nın Genel Müdürü Houmer Balazadeh, Çin’in kaliteli gıda arayışında olan büyük bir nüfusa sahip olduğunu ve Çin pazarının büyük bir ticari potansiyele sahip olduğunu belirtti.

Balazadeh, şirketinin 6. Çin Uluslararası İthalat Fuarı’na (CIIE) Çinli tüketicilerin kaliteli ve sağlıklı zeytinyağı ürünleri arayışını karşılamak için tasarlanmış bir dizi ürünle katılacağını söyledi.

Balazadeh, şirketin İstanbul’daki merkezinde Xinhua ile yaptığı röportajda, Çin pazarının artan talebi karşılamak için bugün bir milyon ton zeytinyağına ihtiyaç duyduğunu vurguladı.

Balazadeh, Türkiye’nin küresel ısınmaya dayanıklı zeytin ağacı türlerine sahip olması nedeniyle diğer ülkelere göre eşsiz bir avantaja sahip olduğuna inanıyor. Genel Müdür, “Diğer çeşitlere göre kuraklığa daha dayanıklı ve daha güçlü zeytin ağaçlarımız var” dedi.

Tarım ve Orman Bakanlığı verilerine göre Türkiye’de zeytin üretimi 2022 yılında yaklaşık 3 milyon tona, zeytinyağı üretimi ise 2021 yılına göre yüzde 71 artışla 422 bin tona ulaştı.

Bakanlığın verilerine göre Türkiye, zeytinyağı üretiminde tüm zamanların rekorunu kıran rakamla 2022 yılında İspanya’dan sonra ikinci büyük üretici oldu.

Balazadeh, “Şimdi tabii soru şu: Çin pazarına ne tür zeytinyağıyla gireceğiz? Öncelikle pazara kaliteli yağla girmemiz gerekiyor. Türkiye’nin en kaliteli zeytinyağını tanıtmamız gerekiyor” dedi. CIIE için seçilen farklı aromalara sahip birkaç şişe zeytinyağını gösteriyor.

Balazadeh, “Bu kaliteli ürünleri güçlü bir markayla Çin’e tanıtmalıyız. Çünkü bu iki ülke arasında uzun vadeli bir iş olmalı ve zaman içinde kademeli olarak ne kadar satış yapacağımızı tasarlamamız gerekiyor.” dedi.

Genel müdür, geçen yıl firmasının fuara online olarak katıldığını, bu yıl ise fiziksel olarak Çin’de bulunacağı için beklentilerinin çok yüksek olduğunu belirtti.

Balazadeh, fuar boyunca süpermarket raflarını dolaşarak Çinli tüketicilerin hangi ürünleri seçtiklerini ve seçimlerini hangi kriterlere göre yaptıklarını gözlemlemeyi planlıyor.

Genel Müdür, “Mesele Çin’deki birkaç pazara mal satmak değil. Ben Çin’e öyle bakmıyorum. Çin önemli ve stratejik bir pazar.” dedi.

Balazadeh ve ekibi, Çin’e toptan zeytinyağı ürünleri satışı için uzun vadeli faydalı iştirakler kurmak amacıyla fuar kapsamında Çin pazarındaki stratejik oyuncularla bir dizi toplantı yapacak.

Şangay’da başlayan ve 10 Kasım’a kadar sürecek olan fuara 154 ülke, bölge ve uluslararası kuruluştan konuklar katılıyor. 3.400’ün üzerinde katılımcı ve 394.000’in üzerinde ziyaretçinin kayıtlı olmasıyla katılımcı sayısı pandemi öncesi seviyelere ulaştı.

bayathaber.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu